קצת על הרפואה הסינית

על פי הרפואה הסינית ישנם 12 איברים בגוף האדם, שלהם התאמה מסוימת ל -12 מערכות האיברים, כפי שהם מכונים ב"רפואה הקונבנציונלית".
הן על פי הרפואה הסינית והן על פי הרפואה המערבית, תלויות מערכות האיברים הללו זו בזו ונמצאות ביחסי גומלין עדינים ופידבק מתמיד.

בשונה מהרפואה המערבית, על פי הרפואה הסינית, ל -12 האיברים האנושיים ישנו גם ביטוי חיצוני בצורה של 12 המרידיאנים. 12 ערוצים המהווים דבר ביטוי חיצוני של מערכת האיברים הזו.

בהתבסס על הידע העתיק הזה קיימות כ -700 נקודות רגישות על גבי המרידיאנים הללו, צמתים בהם ניתן להשפיע על זרימת האנרגיה באותם הערוצים.
צמתים אלו מכונים נקודות דיקור / נקודות אקופרסורה. אקופרסורה = מגע ולחץ ע"ג הנקודה.
לנקודות אלו ישנן השפעות חשובות לויסות וטיפול בגילויי אי איזון חיצוניים ופנימיים באדם – חוסר איזון אשר אנו רגילים לקרוא לו סימפטום, או גילוי מחלה.

שנים עשר המרידיאנים ונקודות ההשפעה על גביהם יוצרים יחד את הבסיס התאורטי והמעשי של הטיפול הסיני, שכן הן הדיקור הסיני – אקופונקטורה והן שיטת הטיפול המנואלית, הטיפול במגע – טווינא, מבוססים על עקרונות אלו.

מלבד ההיבט הידוע יחסית של הרפואה הסינית באירופה ובישראל, קרי נקודות הדיקור / המגע והשימוש בהם, ישנם שני עקרונות חשובים נוספים של הרפואה הסינית לשמירה על הזרימה ההרמונית בין 12 מערכות האיברים. אלו הן ההמלצות לרפואת צמחים ותזונה על פי 5 האלמנטים.

יחדיו: ארבע השיטות הנ"ל, קרי – דיקור, טווינא, רפואת הצמחים והתזונה עפ"י חמשת האלמנטים – מהוות את ארבעת העמודים שעליהם מבוססת הרפואה הסינית.

הרפואה הסינית מציעה לי כמטפל דרך המאפשרת לי להסתכל ולאבחן את המערכת – אנושית – בצורה אחרת. זו שיטת טיפול הבנויה על עקרון אחידות הדברים והנותנת מקום הן להיבטים הפיזיים והן להיבטים הרגשיים באדם כחלק להבין, להקל ולהוביל לריפוי.

GIFT CARD

במתנה: חווית טיפול.
שמח/י את האדם הקרוב לך במתנה שתיזכר בנפש ובגוף