למה עוזר הטיפול ברפואה סינית

ככלל, לעולם תיווצר בעיה ביצירת רשימה שכזו, שכן מיסודה אין הרפואה הסינית מטפלת במחלות כי אם באנשים.
הטיפול הינו אינדיבידואלי ומכוון אדם.
לעולם יהיו שונים שני טיפולים זה מזה, בדיוק כפי שדרך מופעה של בעיה שונה בין חולה לחולה.
ובכל זאת, להלן רשימה, של בעיות נפוצות בהן ניתן, לרוב, להקל על המטופל ולשפר את איכות חייו.

אורתופדיה – לרוב מומלץ טיפול משולב של דיקור וטווינא.

• בעיות גב ועמוד שדרה – כאבי גב תחתון, הקרנה לגפיים תחתונות (סיאטיקה) בלטים ופריצות דיסק, כאב באזור עצם העצה (סאקרום),  כאבים לאורך שרירי הגב.
  • צוואר וכתף – הקרנות מהחוליות הצוואריות, כאבי ראש, וויפלש, כאבים ומתח בשרירי הצוואר והשכמות, כתף קפואה, תסמונת הROTATOR CULF
  • QUADRATUS LUMBORUM PAIN
  • Miofascial Pain Syndrom
  • גפה עליונה – כאב בעצב האולנרי, תסמונת התעלה הקרפלית, טריגר פינגר.
  • אגן וירך – כאבים במפרק הסאקרו איליאק, בורסיטיס, כאבים בירך, דלקת באגן, חסימה עצבית לגפיים תחתונות.
  • ברך – שינויים מבניים, מיניסקוס, שיקום.
  • קרסול – נקעים חוזרים, שיקום לאחר קרע בגיד אכילס, דורבן.
  • ככלל, תופעות דלקתיות בגידים / מפרקים השונים מטופלות היטב בשילוב של  דיקור עם טווינא.
  • הפרעות כאב מפושטות כרוניות כדוגמת פיברומיאלגיה – לרוב אופטימאלי בשילוב צמחי מרפא

רפואה פנימית – לרוב מומלץ טיפול משולב של דיקור/ טווינא וצמחי מרפא

• מערכת הנשימה והעור – רניטיס, תופעות אדנואידים (שקד שלישי), אלרגיות עונתיות ואסתמה של העור. שיעול, אסתמה, ציפצופי נשימה, סינוסיטיס וגודש באף.
  • מערכת עיכול – תופעות כרוניות של כאבי בטן, נפיחות בטנית, שלשולים, עצירות, צרבות ורפלוקס. במחלות המעי הדלקתיות הכרוניות כגון קרוהן, קוליטיס, ינתן טיפול משלים לטיפול המערבי (לדוגמת הומירה)
  • גסטריטיס כרוני, תסמונת המעי הרגיז.
  • מערכת השתן – כאב וצריבה, דימום, תופעות ערמונית מוגדלת, דלקת בשלפוחית השתן, תכיפות ודחיפות במתן.
  • גניקולוגיה – תופעות גיל המעבר, תמיכה  בבעיות פריון, אנדומטריוזיס, שחלות פוליציסטיות, אי סדירות מחזור ותופעות PMS.
  • נוירולוגיה – מגרנות, הרפס זוסטר, טרג'מינל נאורלגיה, פציאליס, נוירופתיה.
  • הרגעה ואיזון מצבים רגשיים
  • הפרעות שינה